【南灣四叔】強國水喉幾時收皮?

7/07/2015 住屋 , 南灣四叔
強國「暴力救市」越救越大鑊,橫手越使越多。早幾個星期先至「容許」社保基金買股,到今個星期已經只准買不准賣,今日離譜到每三隻股票有一隻停牌,茅過街邊字花檔。不過「暴力」還「暴力」,成效好似未見。執筆呢刻,恆指夜期大跌咗成七百點。

之前四叔都提過強國水喉問題,認為雖然灣區屋貴主因唔係強國客,就算強國客跌到零,屋仍然會升,不過強國錢在灣區市場上仍然佔一席位。強國錢少咗,屋價會調整但唔會大跌。

唔少港燦見到強國股災都好開心,覺得黑暗盡頭將至,強國水喉就快完,香港樓價回落,自由行大減,天有光⋯⋯ 香港嗰筆四叔唔識睇,但係喺灣區流竄嘅強國錢會唔會就嚟減少呢?四叔可以好肯定咁講:冇咁快!要強國錢回復2009年前水平,起碼要等多兩三年,或者更長。呢兩三年要買樓,都仲係要同強國錢爭。

美國地產公會2015出嘅 international clients 報告 tells us all。International clients 唔淨止強國,不過強國同其他主要國家唔同(加拿大,印度,墨西哥,英國),強國人最最最愛加州,同埋強國人最最最愛市區(例如 san fran),suburb 次之(例如 palo alto, cupertino)。其他國家喜好有機會再講,不過最影響灣區屋價嘅海外資金,始終都係強國錢。而且強國買嘅嘢,中位數成 $831K,遠遠抛離其他國家(全部低過 $500K)。要有咁嘅成交中位數,獵物一定係喺人煙密集嘅地方,例如灣區同 L.A.。

不過最重要嘅係強國水喉有幾強橫,個趨勢其實幾 counter intuitive:
簡單嚟講,就係2012年3月到2013年3月得128億美金,2013年4月到2014年3月有220億美金,升成倍。不過再之後一年,大陸股市開始暴升,強國買美國屋嘅錢都有升不過冇升咁多。咁即係點?即係有幾多美國有幾多強國錢流竄,同大陸股市其實嘅關係唔係咁簡單,升就多啲跌就少啲。四叔唔係話完全冇關係,與其睇個市,反而應該睇強國點樣托市。須知強國最大特點,就係政令不出中南海,泵錢就泵晒出鹹水海。當年用金融海嘯用嗰幾萬億去「振興經濟」,有幾多去咗澳門賭輸咗?有幾多落咗去香港自由行買 coach?有幾多去咗灣區買屋?今次放鬆銀根(人行又減存款準備金率又減息),漏咗嚟灣區買屋嘅錢,會係多咗定少咗?

喺強國,只要一日有「少部份人富起來」,用喺投機投資嘅錢就在。而強國的「少部份」,放諸全世界不同嘅地產市場,其實都唔少。