【南灣四叔】強國人搶貴晒啲屋?

6/19/2015 住屋 , 南灣四叔
成日有人問四叔:「強個人係咪搶貴晒啲屋?」四叔唔直接答你,我用例子答你。

唔好「唓」住,四叔食鹽多過你食米,睇 open house 多過你睇四仔。四叔睇屋嗰陣,周不時會聽到樓上有個疑似思覺失調嘅人,明明得自己一個人都要大大聲用捲脷普通話自言自語,有時講下「您看看這個好不好?」、「這裡是房間」、「沒有啦,這個拉不動的」、「對對對對對」,有時大笑,有時似鬧交,對於思覺失調嘅人,我哋係應該接納同包容嘅。不過呢啲唔係思覺失調,佢哋係 agent,用電話俾大陸個客直接睇間屋點點點。你知啦,大陸上網服務全球最高最快最強,除咗 Facebook, Google, Twitter 之外度度都上到。

睇完 open house 或者 model home,睇啱想買都唔係咁易,因為好多人爭(四叔知你諗緊乜,「tell me something I don't know」呀嘛)。新盤好多時都要抽籤,因為供不應求。抽嗰陣要所有人一齊,有幾多係打工仔,幾多係強國金笸籮(全家總動員嚟買),幾多係幫強國客入貨嘅 agent,一目了然。正常人買樓係重大決定,買之前思前想後。間屋幾大幾細,幾多間房幾多個厠所,東南西北都搞清楚先落 bid。而有錢無掟使嘅強國人就唔同啦,抽完都唔知自己買咗乜,連間屋喺個 community 邊個位都未搞清,堅有霸氣。

而家啲新盤,有啲仲有簡體字傳單廣告,仲有埋中文電視廣告,甚至中文名㖭!二手咩?睇完分分鐘幾個 all cash offer 同你爭,兩個禮拜就可以交吉(用家用 mortgage 買一般要成個月)。總之強國人無處不在。

咁強個人係咪真係搶貴晒啲屋?咁要睇下你嘅「強國人」指乜嘢。「強國人」有富有貧;有公司,有個人;有買嚟擺,有買嚟自住,有買嚟俾個仔讀緊書住住先,有買嚟放租,有買嚟起樓。唔同類型對屋價有唔同影響:
  • 強國公司. 近年的確有好多強國公司喺三藩市灣區買地起樓,住宅寫字樓商戶都有。呢類投資要回本(住宅嘅要賣、寫字樓商戶要放租)除非公司不計成本不計回報喪買地,否則對供求影響不大。發展商嘅嘢,一係強國公司,一係非強國公司。
  • 強國人買嚟擺. 你知啦,大陸政治人鬼難測,錢留喺大陸都係唔安全。再者,大陸樓最興有價冇市,都係海外安全啲。去唔到美加澳紐都會去香港。買嚟擺確實會托起樓市,因為買完之後,間屋就進入咗黑洞。房屋供應從此又少了一問。
  • 強國人買嚟自住. 話明自住即係喺灣區生活,咁又真係唔係好關強國事。須知強國都有打工仔。
  • 強國人買嚟放租. 如果超多強國人不計成本不計回報喪買搶貴晒放租,租應該可以壓到好平。只可惜呢樣嘢無發生到,因為灣區租仲好貴。呢點之前講過
咁點啫?係咪搶貴晒啫?咁你可以想像下,如果今日,市面上一個 penny 嘅強國資金都冇,屋價係咪會跌都 hihi?如果真係咁,要解決住屋問題就真係好易,只要好似澳洲咁,唔俾強國資金買咪得,使乜又要起 affordable housing ,又要為首次置業人士提供資款,又要租務管制咁做萬七樣措施。上個禮拜都講過,灣區的確係多咗人,就算冇強國錢都一樣供不應求。

話強國錢「搶貴晒」係誇張咗啲,不過多咗錢流入市場,多咗人買完間屋之後唔住唔賣唔放租,又確實係會「搶貴咗」。強國人無處不在,避無可避,之但係有幾類屋係強國人嘅「飛佛」,落 bid 買可謂同強國資金短兵相接。四叔祝你好運。
  • 新屋. 強國人特別鐘情新盤。無他,俾人住過晒,點住呀?就算唔係發展商新盤,都鐘意將舊屋推土重來起新屋。所以買 brand new 屋就要預咗有個「強國至愛」 premium,日後賣二手嗰陣未必回到本。
  • 華人特多嘅市鎮. 強國人離岸買屋,多數 through 同聲同氣嘅 agent,而同聲同氣嘅 agent 通常手頭上多華人市鎮嘅盤。「帕罗奥图」、「圣何塞」、「库比蒂诺」算係重災區。不過如果你想買好校區嘅就真係無計。
  • 超豪宅. Well,如果你買得起 10 bedroom,成 acre lot 嘅大宅,你都唔使憂冇地方住。有乜嘢好路數記住預埋四叔啦吓。
總而言之,強國水喉的確係堅嘅,亦都真係托起咗樓市少少。大概由 2011 年尾開始,市面上先至有咁很多強國人出没買來買去。四叔就唔信同「買樓 visa」無關囉。咁既然 south bay 屋價呢幾年就算升咗咁多都仲有價有市,點解發展商唔勁推新盤,反正新盤一定賣得出?用香港術語,點解南灣咁少「一手樓」?呢層四叔下次先答,等埋發叔先。