【南灣四叔】 South bay 咁貴邊個嚟住?

6/12/2015 住屋 , 南灣四叔


上次四叔講完 south bay 屋價租金同時高企唔關投資客事,即刻有人問:既然唔關投資客事,咁究竟 south bay 樓市係咪泡沫?雖然四叔完全唔明條問題上文到下理有乜邏輯關係,不過可以傾吓「泡沫」呢樣嘢。

上文講到「炒家」定義好虛,其實「泡沫」都係。人係接受唔到商品價格一下子大升。所以凡係見到嘢一時間貴咗好多,就話係「泡沫」。股票急升係泡沫,屋價急升係泡沫,租金急升係泡沫,匯豐150蚊紀念鈔急貴係泡沫。而叫得做「泡沫」,就即係會價格急升完會以同樣速度急跌,地心吸力一樣,拋高個波,個波會跌。價格跌嗰下,叫「泡沫爆破」。

咁乜嘢嘢急貴會係泡沫呢?歷史上,荷蘭鬱金香試過係。呢個世界,冇人冇咗鬱金香會死。錢擺喺銀行有息收,攞喺鬱金香度,就純粹搏升。一旦知道鬱金香唔會升,就一毫子都唔會用嚟買鬱金香。結果,一剎那間,鬱金香唔似會升,就冇人接貨,冇人接貨就更加唔似會升,唔似會升就更加冇人接貨,音樂椅遊戲玩完。

咁 South Bay 屋市係咪泡沫?我唔答你住,如果你睇完呢篇同之後幾篇都唔明嘅話,四叔答你都冇用。嗱嗱嗱,講明先,我以下講嘅嘢淨係關 South Bay 事,可能應用到少少喺 San Francisco 同 Peninsula 度, 不過如果你以為 East Bay,Sacramento,Santa Cruz 甚至 Vegas 都係咁,你會死得好慘,到時唔好話四叔點你。古語有云: 路畸詢,路畸詢,路畸唇。

South bay 最多係乜?有名矽谷就梗係矽啦......至奇。係 tech 公司嘛。你知 Facebook, Google, Linkedin, Apple, Netflix, Yahoo, Dell, 泡菜三叔呀請幾多人先得㗎。關鍵唔係請咗幾多人,而係喺 south bay 請多咗幾多人。你可能會話「唓,我鬼知佢哋想擴張請人喎。如果我估到,我夠知啲人會嚟搶租搶屋買啦!」唉,而家啲後生仔個個都咁嘅態度同我講嘢。不過我可以話俾你聽,四叔係一早估到嘅。四叔幾年前已經估到這個 trend。唔使眼紅,叫得做四叔你估流㗎。

呢啲公司擴張請人之前要做乜?要買office space 嘛!你睇 Facebook 由 Palo Alto 搬去 Menlo Park 加大 campus。Apple 改建總部。Google 越擴越大,由 Mountain View 蔓延出去 Palo Alto 同 Sunnyvale。Linkedin 直頭起埋大大幢喺 Sunnyvale。呢啲公司唔係擴張嘅話,起 office 唔通轉行做發展商攞嚟賣咩?新嘅 office 樓面要 fill in 嘅人喺邊度嚟?冇可能全部都係 south bay 以內請返囉。

South bay 之外嘅人移入 south bay 之後,一係租一係買,總之要住(當然有一兩個傻佬會選擇瞓喺架車入面)。住喺邊?唔係 south bay 就 san fran 㗎啦。San fran 咁貴,而且就算有公司 shuttle 來回都係需時,一定好多人選擇住返喺 south bay。結果多咗人租屋住之餘又多咗人買屋住。

咁 south bay demand 上升,係咪剩係因為多咗人租屋住同多咗人買屋住?咁又唔係, Palo Alto 好多地產公司直頭飛去強國招客,週末仲要有免費巴士團睇 open house。呢啲離地嘢下次四叔先至講啦。